Aktuelne teme Feminizmi

Afrika: Djevojčice u školama

Izvještaj Afričke banke za razvoj pokazuje da uprkos napretku u subsaharskim dijelovima Afrike neke djevojčice još uvijek ne završavaju svoje osnovno obrazovanje. 

UN-ov razvojni program, Organizacija za ekonomsku saradnju i Afrička banka za razvoj objavili su izvještaj u kojem stoji da je većina djevojčica prisiljena za rad i/ili su udane veoma mlade, te nemaju pristup obrazovanju. Iako se najveći problem obrazovnog sistema odnosi na marginaliziranu skupinu djevojčica, veliki problem u ovim dijelovima Afrike čini neuslovnost kada je riječ o školskoj opremi. U većem dijelu Afrike, većina učenika/ca nema pristup školskoj klupi, odnosno stolu. Većina obrazovnih aktivnosti odvija se vani i zavisi od vremenski uslova. Čak 95 miliona Afričke djece nemaju školski sto, a pretpostavlja se da je ukupan broj djece širom svijeta bez adekvatne školske opreme 400 miliona.

Školski čas u Malawi

Kada se statistički podaci uporede sa onima koji su dobiveni u istraživanju 2005.godine vidjet ćemo da su se broje povećale, te da je znatan broj djevojčica završilo svoje obrazovanje; dvostruko više u istočnoj, a čak trostruko više u centralnoj Africi. Međutim, još mnogo toga se mora napraviti kako bi se motiviralo djevojke koje ne pohađaju školu – poput onih koje su prerano udane ili prisiljene raditi – da bi se postigao UN-ov globalni cilj: sva djeca moraju imati pristup sekundarnom obrazovanju do 2030. godine.

Rok za postizanje univerzalnog obrazovanja prihvaćen je kao dio programa Sustainable Development Goals (SDG) – globalnog plana za zaustavljanje siromaštva, gladi, postizanje jednakosti i zaštite okoliša.

“Mnoge djevojčice iz marginalizovanih skupina iz najsiromašnijih kućanstava nikada ne prijeđu iz osnovnog u sekundarno obrazovanje, ili uopšte ne krenu u školu”- izjavila je Paola Babos iz UNICEF-a.

Stavovi prema obrazovanju za djevojčice mijenjaju se širom Afrike. Sve više i više roditelja potiče svoje kćeri na obrazovanje, ne samo kako bi imale bolju budućnost, već i da doprinesu poboljšanju porodične finansijske situacije. Ipak, problemi poput dječijih brakova i tinejdžerskih trudnoća i dalje predstavljaju veliku prepreku u zatvaranju obrazovnog -rodnog jaza u subsaharskoj Africi.

Iako se obrazovni rodni jaz smanjuje na području Afrike, od 19 zemalja u svijetu koje imaju manje od 90 djevojčica na 100 dječaka u srednjim školama, dvije trećine se nalaze u subsaharskoj Africi, navodi se u podacima UNESCO-a.

Piše: Erna K.

Photos: Africapublic.com, buildON