Online nasilje Take back the tech

Šta smo naučile u proteklih 16 dana? Dio I

U 60im, feministkinje su se borile za ravnopravnost. Ali rast ženskih prava ne dešava se tako brzo kao rast društvenih medija. Problemi poput nasilja, reproduktivnih prava i nadnica još uvijek postoje. Ali, čini se da socijalni mediji pomažu da se putanja nastavi.

Društveni medji daju ljudima mogućnost da se uvežu i dijele informacije. Preko Twittera, Tumblra ili Facebooka, ljudi mogu pretraživati pojmove, slike ili gifove sa feminističkim temama. Rasprostranjenost feminističkog materijala i uzora drži feminizam relevantnim. Ljudi postaju svjesniji feminističkih materijala, jer su više izloženi njima. Postoje feministi i feminitskinje čiji su profili puni informacija o novim intervjuima, materijalima i konferencijama koje se tiču feminizma.

Hashtag kultura je dovela zajedno feminističke glasove. Na primjer, #AskHerMore hashtag prije dodjele Oskara 2015e je naglašavao seksizam u načinu na koji se glumicama postavljaju pitanja. Kampanja je tražila da se glumice ne pita samo šta nose večeras, te da škakljiva pitanja ne budu rezervisana samo za muškarce. Ova kampanje je pokrenula mnoge druge. Kampanja #LeanInTogether ima za cilj diskusiju prednosti koje donosi jednakost među spolovima. Hashtag je korišten da se promovišu feministi, muškarci koji su otvoreno za feminizam. Blogovi poput Buzzfeeda and HuffPostWomen su radili na tome da se feministički materijal širi i dalje. Kada se kul i moćni glasovi pridruže kampanjama, to može da izazove globalnu pozitivnost ka feminizmu.

Ipak, postoji i nekoliko problema sa korištenjem socijalnih medija za feminizam.

Svako može da koristi profil na društvenim medijima, te tako može stvoriti pogrešnu sliku o feminizmu, ili okupiti ljude koji dijele predrasude. Međutim, društveni mediji su pomogli feminizmu da napreduje. Iako sadržaj ne može da pokrije svaki feministički problem, kao recimo, kako upravo ta privilegija ima utjecaj na njega, on može da pomogne u mobilizaciji lokalnih grupa za promjenu na terenu. Veoma je bitno i vidjeti kako sve više ljudi otvoreno podržava feminizam, ali je indikativno i vidjeti ko ostaje van konverzacija o njemu. Kampanje poput 16 dana aktivizma imaju za cilj da čak i ljudi koji o feminizmu nemaju, ili nemaju pozitivno mišljenje, mogu, uz malo truda, da oforme jedno naprednije osobno posmatranje feminizma. Uz to, baviti se velikim i ozbiljnim temama kao što je nasilje na internetu daje nam mogućnost da iskoristimo svoju privilegiju kako bismo ukazale na postojanje problema koji izazivaju nasilje i van te same privilegije.

Prevedeno i prilagođeno sa portala MSNBC.