Liderke MojBit

Online promocija kao pozitivno iskustvo

Razgovarale smo sa Arijanom Aganović, kandidatkinjom Naše Stranke za načelnicu u opštini Stari Grad, o online kampanji,vidljivosti i društvenim mrežama.

Arijana Aganović je završila studij komparativne književnosti i bibliotekarstva u Sarajevu. Trenutno piše magistarski rad iz religijskih studija na Centru za interdisciplinarne postdiplomske studije u Sarajevu. U periodu 2007-2012. radila je u oblasti pozorišta i književnosti. Od 2010. godine radi u Sarajevskom otvorenom centru, trenutno kao rukovoditeljica programa Politička participacija. Zanimaju je religija, politika i ljudska prava. Aktivno se bavi politikom. Članica je Regionalnog odbora Sarajevo Naše stranke.

Da li nam možeš dati kratak osvrt na političke kampanje drugih političarki?
Obzirom da nismo imale veliki broj žena kandidatkinja na proteklim izborima, generalan stav bi bio da su žene bile dosta vidljivije u uličnoj kampanji i u medijima. Postojala je kampanja "glasajmo za ženu" koja je utjecala na koliku toliku vidljivost žena. Ono što sam ja primijetila obzirom da sam bila kandidatkinja, jeste da je taj mali broj žena bio dosta vidljiv, naročito na društvenim mrežama i u uličnoj kampanji iako nisu bile toliko zastupljene u novinama i na televiziji. Putem ulične kampanje one su ostvarile najbliži kontakt sa građanima i građankama.

Primjetile smo da si bila veoma aktivna u toku online kampanje. Zašto si se odlučila da koristiš društvene mreže u tu svrhu?
Jedan od razloga je što žene generalno nisu bile vidljive u glavnim medijima, a drugi razlog je bio taj što je to direktan kontakt sa građanima i građankama. Bilo je lakše ostvariti direktan kontakt sa mlađom generacijom ljudi kojima ja pripadam. Na mojim profilima ljudi su se meni javljali i ja sam im odgovarala i preko njih su mogli direktno da prate ono što sam ja radila i moju kampanju.

Da li ti je koristila mogućnost on-line kampanje da budeš dostupna i komuniciraš sa ljudima bez fizičkog kontakta?
Jeste. Ja sam bila aktivna na facebooku gdje sam imala svoj profil koji sam sama uređivala i bila sam aktivna na twitteru. Ljudi koji su mi se javljali uvijek su davali pozitivne i ohrabrujuće komentare. Naglašavali su kako je dobro i pozitivno upravo to što sam na taj način pristupačna i što mi se mogu javiti i postaviti pitanja. Koristila sam i druge vidove kampanje, a to su bile ulična kampanja i kampanja od vrata do vrata.

Znači što se tiče društvenih mreža i internet alatki to su bili twitter i facebook profili. Da li si koristila youtube, vimeo ili neku drugu mrežu?
Ne, najviše facebook i twitter mada je stranka dosta koristila youtube. Imali smo priloge sa press konferencija koje smo stalno postavljali na youtube i dalje dijelili preko svojih facebook i twitter profila, ali ja lično nisam imala svoj kanal na youtubeu.

Zapravo su tvoja promocija i promocija stranke bile povezane?
Da.

Na koji način ti je koristila online promocija?
Arijana: U svakom slučaju to je bilo pozitivno iskustvo. Upravo zbog svega onoga što sam već rekla, meni je omogućila vidljivost pošto nije postojao prostor u mass medijima. Otvorena je prilika da na drugi način komuniciramo sa ljudima i to na puno bolji način jer je najdirektniji, pošto je od kandidata i kandidatkinja, i na kraju krajeva od mene, stvorilo sliku jedne pristupačne osobe kojoj se može obratiti bilo ko! Danas znamo da najveći broj mladih ljudi najviše koristi facebook pa twitter. To je i njima dalo neki znak da se mogu obratiti i da vide da su ljudi koji su bili na listama sasvim normalni i obični ljudi s kojima se zapravo može komunicirati. Ja sam dobila upravo takve odgovore i pozitivne komentare. Meni su se ljudi javljali sa pohvalama zbog toga što sam bila aktivna na facebooku i što sam redovno postavljala ono što sam radila. Mogli su pratiti gdje sam bila u toku kampanje, šta sam radila, s kim sam pričala jer sam na profile postavljala informacije gdje se nalazim, gdje je moj štand, gdje dijelim letke i slično.

Da li je bilo nekih negativnih iskustava?
Ja stvarno nisam imala nikakvo negativno iskustvo. Osim da nekad neko postavi neki prilično zajedljiv komentar ali zaista nije bilo nikakvih prijetnji ili da me je neko opsjedao. Barem ja nisam imala takvo iskustvo.

Na koji način si se nosila sa tim, recimo, zajedljivim komentarima? Da li ih samo ignorišeš ili?
Ja sam na svaki komentari koji sam dobila odgovorila. Nije bilo sada nekih strašnih komentara i ja sam se trudila odgovoriti na adekvatan način. Nisam se svađala niti prepirala i pokušala sam da skrenem priču na kampanju, svoj program i na neke konkretne teme.

Koliko je bitna vidljivost na internetu, odnosno koliko je bitno koristiti sve dostupne internet alatke i društvene mreže?
Jako je bitno. Veliki broj mladih ljudi koji su bili moja ciljna grupa, koristi društvene mreže i to je najlakši način komuniciranja. Puno je lakše doći do nekog putem facebooka, čak i preko maila, da ne govorim o pozivima za recimo javne debate koje će se održati negdje u gradu gdje će se okupiti 5 ljudi, a preko facebook grupe možete skupiti 1000 ljudi koji će stalno biti u kontaktu sa vama.

Da li ćeš i u budućnosti koristiti se ovim načinom promocije ili ćeš možda promijeniti taktiku?
Nastavit ću koristiti ove profile koje imam i koje sada, isto tako koristim. Naravno ako se pojavi neki drugi vid komunikacije probat ću i na taj način da stupim u kontakt sa ljudima.